Afdrukken

Informatie zoeken

Logo MIVB

BUS - TRAM - METRO IN BRUSSEL (MIVB)

Welke informatie heb je nodig?

  • Met welke bus- of tramlijn geraak je van A naar B?
  • Aan welke halte moet je opstappen en afstappen?
  • Moet je overstappen en zoja, waar en wanneer?
  • Om hoe laat komt de bus of tram?
  • Wanneer kom je aan op je bestemming?
Hoe kom je deze informatie te weten?

Telefoon pxTrans

Je kan bellen naar de MIVB.

Het telefoonnummer van het Contact Centre van de MIVB is 070 23 20 00. Bellen kost 0,30€ per minuut. Het Contact Centre is bereikbaar op weekdagen van 7u tot 19u en op zaterdag van 8u tot 16u.

 Chauffeur  

Je kan uitleg vragen aan de chauffeur van de bus of tram.

Bij de chauffeur kan je bijvoorbeeld vragen of je op de juiste bus of tram zit en waar je precies moet overstappen. Hou er wel rekening mee dat de chauffeur niet alle routes en dienstregelingen kent!

 Voorverkooppunt  

Vraag informatie in een BOOTIK of KIOSK.

In een BOOTIK of KIOSK kan je terecht met al je vragen. Je kan er ook een vervoerbewijs kopen. Er zijn zes BOOTIKs. Klik hier voor een overzicht. Daarnaast zijn er ook nog KIOSK-loketten in 14 belangrijke metrostations. Klik hier voor een overzicht.

Aan de halte  

Je kan aan de halte kijken op de affiches met de dienstregeling.

Aan de haltepaal, in het schuilhuisje of in het metrostation vind je meestal de dienstregeling en soms een netplan. Opgelet: Je vindt er alleen informatie over de bussen en trams die aan deze halte stoppen, niet over andere lijnen. Klik hier voor meer uitleg!

Internet  

Surf naar de website van de MIVB: www.mivb.be.

Op www.mivb.be vind je een online routeplanner. Je kan er ook de dienstregeling opzoeken van een bepaalde bus- of tramlijn, netplannen en lijnfolders downloaden, kijken wanneer de bus/tram aan jouw halte passeert, ... Klik hier voor meer uitleg.

Smartphone  

Via je gsm of smartphone.

De MIVB biedt verschillende diensten aan om je reis via je telefoon te plannen: een mobiele website, apps voor iPhone en Android en een sms-dienst voor realtime reisinfo aan de halte. Klik hier voor meer informatie.

Meer info:
LIJNFOLDER - NETPLAN - AFFICHE AAN DE HALTE - WWW.MIVB.BE - GSM EN SMARTPHONE

Alle informatie verzameld?

NotitieblokjeDan is het handig dat je alle gegevens uitprint of opschrijft en meeneemt voor onderweg:

  • datum en dag
  • vertrekhalte en uur van vertrek
  • als je moet overstappen: plaats, tijdstip wanneer je moet overstappen
  • aankomsthalte en uur van aankomst

Noteer dit zowel voor de heenrit als voor de terugrit!

>  Volgende stap: een ticket kopen!
AddThis Social Bookmark Button